حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به رژیم صهیونیستی مهلت ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تمدید شد+جزئیات میرباقری: تلاش می‌کنیم «سلمان فارسی» را در ۱۴۰۵ به پخش برسانیم آغاز بهره‌برداری از ۲۹۵۰ طرح جهاد سازندگی در خراسان رضوی آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه جهادی در خراسان رضوی | دستگاه‌های اجرایی با گروه‌های جهادی متصل می‌شوند ۳۴ هزار شهید و تخریب ۹۵ درصد تأسیسات در دویست‌ونهمین روز جنگ غزه دعوت استاندار خراسان رضوی از گروه‌های جهادی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی جزئیاتی از توافق پیشنهادی آتش‌بس میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی درخواست روسیه برای تحقیق درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه غرب به اوکراین برای حمله به روسیه چراغ سبز نشان داد ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم ​​​​​​​لتونی: اوکراین مجوز غرب برای حمله به خاک روسیه را دریافت کرده است هاآرتص: جوانان اسرائیلی در حال ترک اسرائیل هستند ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان + عکس حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رصد تحرکات نظامیان صهیونیست در مرز لبنان توسط حزب الله + فیلم ۳۰۰ تحریم جدید آمریکا علیه نهادهای روسی، چینی و دیگر کشورها به بهانه جنگ اوکراین زلنسکی یکی از مقام‌های سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد
سرخط خبرها

روایت نماینده مجلس از مدارس دولتی غیررایگان تا ناکافی بودن حقوق بازنشستگان

  • کد خبر: ۱۷۹۳۲۸
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
روایت نماینده مجلس از مدارس دولتی غیررایگان تا ناکافی بودن حقوق بازنشستگان
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر در بسیاری از مدارس الزاماً برای ثبت نام منابعی اخذ می‌شود این در حالی است که قانون اساسی آموزش و پرورش را رایگان کرده است از طرفی بازنشستگان در رنج زندگی می‌کنند و آن عدد پرداختی آن‌ها کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۴ مرداد ماه) در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر در بسیاری از مدارس الزاماً برای ثبت نام منابعی اخذ می‌شود این در حالی است که قانون اساسی آموزش و پرورش را رایگان کرده است.

وی با بیان اینکه برخی از مدارس حتی بیش از یک میلیون تومان به صورت اجبار از خانواده‌ها منابع دریافت می‌کنند، ادامه داد: مردم و خانواده‌هایی با بیش از ۲ الی ۳ فرزند نمی‌توانند این پول را پرداخت کنند چرا باید آموزش و پرورش این موضوع را اجبار کند.

حاجی دلیگانی تاکید کرد: چرا باید مبلغی را به عنوان ثبت نام از مردم اخذ کنند؟ چرا برخی مدارس به خانواده‌ها می‌گویند تا این مبلغ واریز نشود، ثبت نام انجام نخواهد شد.

وی با بیان اینکه مدارس غیرانتفاعی نیز اعداد بیشتری را دریافت می‌کنند، گفت: این مسئله باید به صورت جد مورد پیگیری قرار گیرد.

حاجی دلیگانی در ادامه با استناد به ماده ۱۰۰ آیین نامه داخلی مجلس بیان کرد: این ماده به ترتیب در دستور قرار گرفتن طرح‌ها اشاره دارد.

وی با اشاره به طرح آزمون سراسری بیان کرد: به واقع فرزندان مردم گناه دارند و نمی‌دانند سال آینده کنکور و آزمون سراسری چگونه برگزار خواهد شد؛ بنابراین این طرح باید در دستور صحن قرار گرفته و در این بخش تعیین تکلیف شود.

حاجی دلیگانی در ادامه با اشاره به موضوع و مشکلات بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: بازنشستگان در رنج زندگی می‌کنند و آن عدد پرداختی آن‌ها کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد.

عبدالرضا مصری در پاسخ به تذکرات نماینده شاهین شهر در صحن علنی مجلس گفت: اخطار شما به وزیر آموزش و پرورش وارد است.

وی افزود: متاسفانه در ۲۰ سال گذشته مدارس همواره شهریه دریافت کرده و همیشه این بحث صورت می‌گیرد و اسم آن را نیز دریافت شهریه نمی‌گذارند و به عنوان کمک به مدرسه مطرح می‌کنند.

مصری تاکید کرد: بسیاری از مدارس تا این کمک انجام نشود از ثبت نام فرزندان مردم جلوگیری می‌کنند و این به واقع دور زدن قانون است.

وی تاکید: انتظار داریم برای مناطق محروم و محرومین این مسئله را بردارند که اگر کسی می‌خواهد آزادانه کمک کند بتواند کمک کند.

مصری با اشاره به موضوع آزمون سراسری بیان کرد: عده‌ای در این بخش دیگر افسرده شده‌اند، آن هم جوانانی که عمری زحمت کشیده اند. بنده خواهش می‌کنم شورای عالی انقلاب فرهنگی در این بخش پاسخگو باشد.

وی تاکید کرد: طبق آخرین اطلاع اگر اقدام موثری صورت نگیرد باید در صحن علنی مجلس این موضوع مطرح شود. امیدواریم مجلس یک کار جدی در این بخش انجام دهد و این موضوع تعیین تکلیف شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع همسان‌سازی بازنشستگان رعایت نشد و به ویژه ۲۵ درصد باقی مانده همسان سازی بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم ان‌شاالله این امور مورد توجه قرار گیرد البته ما تنگنا‌های دولت را قبول داریم، اما امیدواریم در این بخش تصمیم گیری شود چرا که دیگر کنکور ربطی به تحریم و ضد انقلاب ندارد. 

منبع: خانه ملت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->